* DjVu fájlokhoz használható szoftverek - A "Következő" gombra kattintva (ha van) a PDF fájlhoz juthat.
11.14 MB | |
2010-03-03 20:42:56 | |
Nyilvános 932 | 6063 | Rövid leírás | Teljes leírás (1.29 MB) | Zalai Közlöny 1931. 272-294. szám december Zalai Közlöny Politikai napilap 71. évfolyam A következő szöveg a folyóiratból keletkezett automata szövegfelismertetés segítségével: 71. évfolyam 272. szám Nagykanizsa 1981. december 1, kedd Ara 14 Ml* ZALAI KÖZLÖNY SiakeutMg kl»dóhiv«ul: PSut S. uim. Keuthelyl flókkUdóhlvaUl: Kouuth-ulca 83. POLITIKAI NAPILAP Felelős szerkesztő: Barbarlts Lajos Előfizeti*! ára: egy bóri 2 pengő B« UUél. SierkeulMgl it tUdóhlVíUU teleion: 78. B. Uj vasutpolitika gócpontjában Irta: dr. Hocn Oszkár A .Zalai Közlöny- nov. 26 ikl és 27-lkl számában .Ml lesz a kanizsai állomással az államosítás után ?" és .Ml lesz a kanizsai állomással ?" dm alatt megjelent cikkek megmutatták BZ utal, hogy milyen Irányú mMmoxdulásra van szükség, hogy a DSzA vasútnak állami kezelésbe való vétele esetére Nagykanizsát — amely a rossz gazdasági viszonyok miatt napról-napra kev&hbé tudja a polgárainak szükséges anyaglakat biztosítani — a fenyegető redukcióval érő gazdasági válságtól visszatarthassuk I A .Zalai Közlöny" nov. 26-iki é« a .Pesti Napló" nov. 28-lkl száma regisztrálja, hogy a MÁV vegyes bizottsága Nagykanizsára érkezett és dr. Horánszky MÁV forgalmi Iónok elnöklete alatt beható tanácskozásokat folytatott az átvélel ügyében. Bizonyos összevonások várhatók I Ez a közlemény a vonalaknak az űzletvezetőségek közötti elosztásával végződik éi Így abbeli féltó gondoskodásnak, hogy városunknak (rdekel és reményei, amelyeket az államosításhoz füzötl, — meg is valósuljanak — most van az utolsó órája. Ezt nemcsak az az ígéret támogatja, hogy a szóban forgó akció megindulásával hivatalos helyról az a kijelentés történt, hogy minden intézmény megmarad és mindenki a helyén marad, hanem Nagykanizsa sokat hangoztatott földrajzi fekvésének Is most kell kamatoznia, most kell annak gyümölcsét azzal beszedni, hogy ne csak megmaradjanak a meglevó Intézmények, hanem a MÁV vasúti politikája érdekében tovább fejlesztessenek és a MÁV vonalaival való kedvező Összekötetéssel jobban ki is használtassanak és igy íjagyobb jövedelmet is hozzanak. Nagykanizsa csak kaphat uj vasúti iniézményeket, de innen semmiféle vasuli hivatal el nem vlbctó I Most van meg az alkalom ahhoz, hogy a Budapest—gyékényest vonal okozta konkurrenctát a helyes vasúti politika a kellő értékére leszállítsa és megadja a Budapest—nagykanizsai vonalnak azt az értékeléséi, amelyet ugy belföldi, mint a külföldi viszonylatot Illetőleg megérdemel és tőle elvonni semmiféle indokolással sem lehel. A budapesti közponltól Nagykanizsa a centrum, akár Ágfalvát, akár Gyékényest tekinljük I De Nagykanizsa nemcsak cenlium, de kö/elebbi távolság Budapesthez, mint Gyékényes, még pedig a< eddigi Déllvas-uli vonalon 60 km-el, sőt e vonalon is Gyékényes közelebb van Budapesthez 28 km-el, mint a Buda-psst—gyékényeni vonalon. Ily helyzeti előnyt semmiféle indok sem tüntethet el, míg akkor sem, ha a három vonal mindegyikén van Kanizsán kívül is eev-egy fűtőház. A Budapcs1—Nagykanizsa vonal elsőrangú helyzetét a mellette fekvő gazdasági gócpontokon kivül a Balaton felvirágoztatása, a küiföldl propaganda jelleg:!. amely érdekek helyes üzlell politikával gazdaságilag hasznosíthatók és Igy Kanizsára Intézményeket kell hozni, a meglevik pedig el nem vthetók I Nagykanizsáról kell a helyes menetrendi politikának alapját megvetni és üzleti éidekből az összes zala—somogyi he:yl érdekű vasutakat mindkét irányban induló körforgalmi kocsikkal, sőt vonatokkal beállítani. Lehetetlen helyzet volt és a vasuli konkurrenciában lelte magyarázatát, hogy Nagykanizsáról a varmegye szélére nem lehetett egy nap megfordulni és a DS:A vonalai után érkezteit be a helyiérdekű vonalok akátmelyik csomóponti állomásra. A MÁV-t is csak a jövedelmezőség lrányllhst|a minden Iniézkedé-sében s kell, hogy Kanizsa fejlesztésé... |