* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)
40.46 MB | |
2010-06-03 13:52:36 | |
Nyilvános 794 | 2874 | Rövid leírás | Teljes leírás (594.91 KB) | Zala 1889 december Politikai és vegyes tartalmú hetilap. A következő szöveg az újságból keletkezett automata szövegfelismertetés segítségével: 48. szám. -b~—. Nagy-Kanizsi. 1889. december 1-én, XVI. évfolymi. 'SMlÉ Mk. ^MB a Í IMtklnW: ll^iwlllll; 'í-■ AA mám VImM Fttop ' ' ü - * ■ ' fi / '4-rrNmÉ*.. --^m' ^ ^Hta^B' r " EidrtiKTáei Amut: U* i»t»»mdö a U(I ueUui rémire M ^K . H ~ ~' K*r»« ém I fct — ki. T»«ikotó aiafe. koilné.r. AbhI ÉBl ■■ flkpl ■■ ■■ ' Birmcotítlen levelek arnk ismert ke- T> • , , , , , ... , Hinbrtak jatiajoaui ■.■nttHrt Kkbsi fogadtatnak ei. Politikai és vegyes tartalmú hetilap. ******** A Nagy - Kanizsai- és Délzalai takarékpénztárak és a Bankegyesület hivatalos közlönye. • llL. rlJulil), klll(ll^,tr< Kéziratok rám nem küldelnek. , nuutkoxákat' Fisobel Fálflji kfayr- Hfg|«]tnlk Magf*KuiiiAa hcteBkiitegjnmr: vHMárnap. *>■ Uj vasút vonal, tervben. Lspunk legutóbbi számából vették ol vuóink a bírt, hogy a keresk. minisztérium Lindheim Ernőnek, mint a „Lindheim és társa* cég képviselőéinek 1 évre megadta aa előmunkálati engedélyt as épitéa alatt levő bsrcs-ssobbi vasutak továbbvitelén Nagy-Atádtól Iharoa-Berény, Nagy-Kanizsa. Bánok-Sz.-György, Csesztreg (zalamegyei) továbbá Nsgy-Dolnic (vasmegyei) községek érintésével Saent-Gothárdig, esetleg Bánok-Sz.-György tői Zala-Lövő érintésével Csákányig vezetendő helyiérdekű vasútra. Mult számunkban, melyben e ránk nésve mindenesetre nagyfontosságú közlekedési hirt hoztok, — már nem volt terflnk arra, hogy fölötte a mi álláspontunk és érdekeink szempontjából kissé meditálhattunk volna. Jíegtamük most, Azoknak, kik a mi vasúti hálózatunkat ismerik r xkik ermél fogra teljesen tintában vannak a mi közlekedési állapotunk előnyeivel és hátrányaival, a kik ismerik, aot nagy részben étnüt is a mér mindig fenforgó hiányokat, — kétségtelenül a legnagyobb örömmel vették a_tervesett nj vasútvonal hirét. Valóban: ez ránk roppant nagy fontosságú dolog s igy kötelességet teljesítünk, midőn e mozzanatul szemben lehető legmelegebb s lehető legszélesebb körtl érdek lődést UgyekezzUnk kelteni; meleg érdeklődést még azokban ír, kik talán első pil-; lanatban csak egykedvűen vették annak I hirét s nem gondoltak ama nagy — ez idő saerint egész nagyságában nem is mérlegelheti— hasionra, mely e tervezett uj vasúti vonallal nem csupán magára Nagy-Kanizsa városára, hanem szintén közvetlenül vármegyénk e*y nagy rétiére, sőt közvetve aa egéaz vármegyére háramlik. Kétségtelen dolog m, hogy a vasúti vonalaknak békéé állapotban a kereskedés, az adás-vevés gyorsítása, könnyítése szempontjából van meg a legnagyobb fontosságuk. A többi kedveid' eredmény azután mind az élénk kereskedésnek eredménye Ennek biionritgstáaa céljából nem kell messze mennünk. Előttünk van városunk-nak múltja, előtti!nk ván jelene a e kettő nek alapján beláthatunk jövőjébe is, mely — ha valami nem várt csapás,közbe nem jő — csak a baladás, »folytonos élénkülés szakadatlan láncolata lehet. Tudjuk, hogy mióta a vasúti vonalak | lassankint mindéit irányban utat nyitottak ide a kereskedelemnek, a közlekedésnek, Kanizsa rohamosan, wesés gyorsasággal épült, nagyobbodott, népesedett, szépült, haladt. Ma már mindenki azt mondja rá, hogy csinos város, és mindenki elismeri kulturális haladottságát Olyan mesés gyorsasággal tette meg e város egy félszázad munkáját, hogy akik közvetlenül átélték, azoknak futó álomként tűnik íöl az. És tagadhatatlan, hogy mindezt a sokirányú vasúti közlekedés folytán megélénkült kereskedelem hozta magával. Minden előny s a rohamos emelkedéa abból származott, hogy Kanizsa vasúti gócponttá lett. De ki Linné, hogy a sok irányú vasúti összeköttetés dacára is volt a még mindig van hiány. 8omogymegyével és vármegyénk nyugati és éjszaknyugoti részével nincs meg a közvetlen vasúti össsekötteté-sttnk. Ei ... |