Ugrás a menühöz.Ugrás a keresődobozhoz.Ugrás a tartalomhoz.



 
1.05 MB
2008-04-21 08:55:40
 
 

image/jpeg
Nyilvános Nyilvános
97
1114
BELEZNA

A falu neve a jelen formájában először 1450-ben került megemlítésre. A név szláv eredetű, a szerb-horvát, lengyel és orosz nyelvben is megtalálható különböző formákban. Jelentése: közeli. Más források szerint a község - neve a Beleznay családhoz - kötődik. A település lakossága 944 fő. Belezna homokkő tornyú, neogótikus temploma közel 100 éves. A Mura folyón alkalmi kompátkelési lehetőség van a horvátországi Alsódomború felé. A közeli Szent Mihály-hegy és Mura folyó szép kirándulásra nyújt lehetőséget. A községhez közel, a Principális-csatorna és a Malom-patak között találhatók az új Zrínyi vár maradványai, melynek feltárására előkészületek történtek.

Der Name des Dorfes wurde in dieser Form zuerst in 1450 erwähnt. Dieser Name stammt aus der slawischen Sprachfamilie, er ist sowohl in der serbisch-kroatischen, polnischen, als auch in der russischen Sprachen in verschiedenen Formen zu finden. Er bedeutet: nahe. Hier wohnen 944 Menschen. Die neogotische Kirche von Belezna, die einen Sandsteinturm hat, ist 100 Jahre alt. Auf der Mur gibt es eine gelegentliche Fähreübergangsmöglichkeit in die Richtung der kroatischen Alsódomború. Der nähere St. Michael Berg und der Fluß Mur sind gute Ausflugsorte. In der Nähe der Gemeinde, zwischen dem Prinzipalkanal und dem Bach Mühle befinden sich die Ruine der neuen Zrínyi-Burg, deren Aufdeckung begonnen wurde.

The name of the village in present form was firstly mentioned in 1450. The name is of Slav origin, in various forms it is at present in Serbian-Croatian, Polish and Russian languages. Its meaning is: nearby. By other sources the name of the settlement is connected to the Beleznay family. The number of inhabitants in the village is 944. Its neo-Gothic church with a tower made of sandstone is 100 years\' old. There is a temporary ferrying across the Mura River towards Alsódomború in Croatia. The near Szent Mihály-Hiil and the Mura provides possibility for nice excursions. Near to the village, between the Principális-Channel and the Malom(Mill)-brook you can find the ruins of new Zrinyi fortress, there are preparations for its opening.


A részlet a következő kiadványból származik/Die Teile stammen vom volgenden Buch/This text came from the following book:

Cím/Titel/Title: Zala megye településeinek atlasza - 257 település részletes térképe/Atlas der Komitat Zala - 257 Detailte Siedlungskarten/Zala county\'s Atlas - 257 settlement maps.

Közreműködő/contributor: Lackner László (1943) (fotó)
Kiadás/Ausgabe/Publisher: Gyula : HISZI-MAP, 1997
Sorozat/Serie/Series: Indulástól - megérkezésig...
ETO: 912(439.121-2) ; 908.439.121
Cutter: Z 19
ISBN: 963-610-025-4
Oldalszám/Seiten/Pages: 323, 81 p.
Megjegyzés/Note: Lezárva/Abgeschlossen am/Closed am: 1997. máj. 30.