Ugrás a menühöz.Ugrás a keresődobozhoz.Ugrás a tartalomhoz.



* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)

 
A védett dokumentumok csak könyvtárunk épületén belül, az erre kijelölt pontokon tekinthetők meg!
2.86 MB
2025-06-03 17:25:37
 

application/pdf
Védett Védett
0
10
1989. január 4.
Művelődési bizottság ülése

Napirend:
1. A tanács 1989. évi működési, fenntartási és fejlesztési terve.
/Előzetes számítási anyag, írásban/
Előadó: Zsoldos Ferenc a bizottság elnöke
2. A Thury György Muzeum tudományos és közművelődés tevékenysége c. vb. előterjesztés ismertetése. /szóban/
Előadó: Dr. Horváth László igazgató
3. A bizottság 1989. évi munkaterve /írásban/
Előadó: Zsoldos Ferenc a bizottság elnöke

A következő szöveg a dokumentumból keletkezett automata szövegfelsimertetés segítségével:

M E 6 H I 7 0
íürtesitem, hogy a Művelődési Bizottság soronkövetkező ülését 1389. január 4-én /szerdán / 14 órakor tartjuk.
Az ül,és helvp: Városi Tanács alagsori klubhelysége. Napirend:
1./ A tanács 1989. évi működési, fenntartási és fejlesztési terve.
/ Előzetes számitási anyag, Írásban / Előadó: Zsoldos Ferenc a bizottság elnöke
2«/ A Thury György Muzeum tudományos és közművelődés tevékenysége c. vb. előterjesztés ismertetése. / szóban /''
Előadó: Dr.Horváth László igazgató
3./ A bizottság 1989. évi munkaterve / Írásban / Előadót Zsoldos Ferenc a bizottság elnöke
A bizottsági ülésre tisztelettel meghivota
Nagykanizsa, 1988. december 29
Elvtársi üdvözlettel:
a bizottság elnöke
Előzetes számítási anyag
az 1989. évi működési, fenntartási és fejlesztési terv kialakításának ágazati bizottsági egyeztetéséhez
Tisztelt Bizottság!
Nagykanizsa Város Tanácsa 1989, évi költségvetésének előkészítése, működési, fenntartási és fejlesztési tervjavaslatának kimunkálása különösen nehéz, többirányú feszitő gonddal terhelt.
Az előző években elindult kedvezőtlen folyamat és az 1988, évi pénzügyi helyzet alakulása is arra utal, hogy a népgazdaságban nem kivánt tendenciák tovább éreztetik hatásukat. A gazdaság stabilitása, a kormány kibontakoztatási programjának következetes továbbvitele továbbra is megköveteli a közkiadások meghatározott mértékű csökkentését, mely egyaránt kedvezőtlenül érinti a helyi tanácsok működtetési, fenntartási, valamint a fejlesztési feltételeit, kihatással van a települések ellátási színvonalának alakulására.
A VII. ötéves tervidőszakra életbe léptetett tanácsi szabályozórendszer nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, továbbra is csak a korábban úgynevezett "garantált" kiadási szint terhére tudja központilag 1989-re előirt mértékű, 2,67 %-os csökkentést levezetni. Ez azt jelenti, hogy az állami támogatás és a szabályozott bevételek együttes összegénél korábbi években több lépcsőben végrehajtott és a tervidőszak egészére kiható mérséklésen túlmenően a jelenlegi elvonás mértéke már veszélyezteti az ellátandó alapfeladatok megoldását is. Ezen gondok elfogadható mértékű rendezése felveti a fejlesztési célra tervezett források esetleges üzemeltetési célú megterhelését is. Ugyanakkor a már korábban 45 %-os mértékű fejkvóta csökkentéssel terhelt fejlesztési célú források önmagukban sem képesek fedezni a legfontosabb fejlesztések kiadási szükségletét.
Mindezek figyelembevételével az előzetes számitási anyag alapvető feladatának azt tartja, hogy a döntési mechanizmus számára lehetőleg legteljesebb mértékben mutassa be:
- a legfontosabb összefüggéseket,
- a reálisan tervezhető forrásokat,
- a mutatkozó szükségleteket,
- a ténylegesen megjelenő feszültségeket, és
- egyértelműen vázolja a peremfeltételek figyelembevételével a feszültségek levezetésének lehetséges irányait, de egyúttal mutasson rá az egyes megoldási módozatok elfogadása mellett felmerülő gondokra, problémákra is.
Tekintettel arra, hogy a megoldási javaslatok mindegyike szinte kivétel nélkül összefüggésben van az 1990. évi, részben az azt meghaladó időszak forrásainak megterhelésével, kiadási cél-
2
rendszerének determináiásával, ezért különösen fontosnak tartjuk a