Ugrás a menühöz.Ugrás a keresődobozhoz.Ugrás a tartalomhoz.



* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)

 
A védett dokumentumok csak könyvtárunk épületén belül, az erre kijelölt pontokon tekinthetők meg!
1.49 MB
2025-07-07 10:36:00
 

application/pdf
Védett Védett
0
8
1990. november 12.
Nagykanizsa Város Képviselőtestületének ülése

Napirendi javaslat:
1.. Ügyrendi és Igazgatási Bizottság választása
2. Alpolgármester munkabérének megállapítása.
3. Alpolgármester választása.
4. Tájékoztató az 199O. évi költségvetés alakulásáról /írásban/
5. Tájékoztató a város munkaerőhelyzetéről.
6. Egyebek


A következő szöveg a dokumentumból keletkezett automata szövegfelsimertetés segítségével:


NAGYKANIZSA VÁROS POLGÁRMESTERE Nagykanizsa, Szabadság tér 7«
1 - 6 /I99O.
M E G H I V 6
Nagykanizsa Város Képviselőtestületének ülését az I99O, evi LXV* törvény I2, §, /?./ bekezdésében biztositott jogkörömben
l990é november 12-én /hétfő/ l4 órára összehívom*
Az ülés helyek a Hevesi Sándor Művelődési Központ kamaraterme
/Nagykanizsa, Széchenyi tér 5*/
Itapirendi javaállati
l«/ Ügyrendi és Igazgatási Bizottság választása
2»/ Alpolgármester munkabérének megállapítása.*
3./ Alpolgármester választása,
¿4»/ Tájékoztató az I99O, évi költségvetés alakulásáról /Írásban/
5,/ Táj ékoztató a város munkaerőhelyzetéről,
6./ Egyebek
Az ülésre tisztelettel meghívom»
Nagykanizsa, I99O, november 6,
t /
CP #§l#fc,
Dr, Kereskai István
4 (9 CrRSl **>n
%. y
TÁJÉKOZTATÓ
az 1990. évi költségvetés alakulásáról
Tisztelt Képviselőtestület!
Nagykanizsa város 1990. évi gazdálkodása a tervben megfogalmazott követelményekhez igazodott: kiemelt figyelmet kapott az intézményüzemeltetés, a városrendezés, valamint a beruházások tervszerűsége.
A finanszírozáshoz szükséges pénzalapok folyamatosan rendelkezésre állnak, az intézményi gazdálkodásban fennakadás nem lesz, a beruházási számlákat ki tudjuk egyenlíteni, fizetőképességünk az év végéig megőrizhető,
Bevételek alakulása:
A háromnegyed éves időszak bevételei 1,4 millió Ft-ra teljesültek - 7,5 %-kal haladják meg az időarányost így a feladatok teljesíthetők .
Bevételi kiesés várható az intézményi működési bevételeknél, valamint a községek hozzájárulásánál. A működési bevétel alulteljesítésének oka egyrészt a csökkenő óvodai és általános iskolai gyermeklétszám, másrészt pedig az, hogy a drága napközis ellátás helyett a szülők csak a menzát tudják megfizetni. A községi hozzájárulás az alsófokú oktatáshoz várhatóan csak mintegy 1/3-ára teljesül, mivel a környező településekről bejáró tanulók után a községek a tényleges bekerülési költséget nem tudják vállalni. A bevételi kiesések az állami támogatással, az ár-és díjbevételi többlet-teljesítéssel, valamint az intézmények kiadási megtakarításaival ellensúlyozhatok.
Egyes érdekeltségi bevételeknél további forrás szűküléssel számolhatunk :
- a privatizáció hatásaként 6 millió Ft körüli összeggel a telekhasználati díjnál,
- az időközben leállított ingatlanforgalmazás miatt 4,2 millió Ft-tal.
Az említett hiányok egy intenzívebb telekgazdálkodással megszüntethetek, amennyiben a piaci telekértékesítés élénkül.
Kiadások alakulása:
Az egységes pénzalap kiadásai szeptember hónap végén 75 % körül alakultak, és év végéig nem holadják meg a 100 %-ot.
2
Az intézmények üzemeltetéséhez, a szeptemberben belépő tanulócsoport fejlesztésekhez a pénzeszközök biztosítottak. Az állami támogatás, a társadalombiztosítási finanszírozás, a személyi jövedelemadó és a saját bevételek utolsó negyedévi várható összege meghaladja a 300 millió Ft-ot.
Amennyiben az év végéig "drasztikusabb" áremelkedésekre nem kerül sor, úgy az intézményi előirányzatok az alapvető feladatok ellátására elegendőek, módosításuk nem indokolt,
A vállalati kiadások között az állami bérlakások támogatása, valamint a fedett uszoda és fürdő támogatása jelentkezik* A lakóházjavítási dotáció forrása teljes mértékben állami támogatás