* Adobe Reader letöltése (PDF fájlokhoz)
A védett dokumentumok csak könyvtárunk épületén belül, az erre kijelölt pontokon tekinthetők meg! | |
1.49 MB | |
2025-07-07 10:36:00 | |
![]() | |||||||
Védett ![]() 0 | 8 | 1990. november 12. | Nagykanizsa Város Képviselőtestületének ülése Napirendi javaslat: 1.. Ügyrendi és Igazgatási Bizottság választása 2. Alpolgármester munkabérének megállapítása. 3. Alpolgármester választása. 4. Tájékoztató az 199O. évi költségvetés alakulásáról /írásban/ 5. Tájékoztató a város munkaerőhelyzetéről. 6. Egyebek A következő szöveg a dokumentumból keletkezett automata szövegfelsimertetés segítségével: NAGYKANIZSA VÁROS POLGÁRMESTERE Nagykanizsa, Szabadság tér 7« 1 - 6 /I99O. M E G H I V 6 Nagykanizsa Város Képviselőtestületének ülését az I99O, evi LXV* törvény I2, §, /?./ bekezdésében biztositott jogkörömben l990é november 12-én /hétfő/ l4 órára összehívom* Az ülés helyek a Hevesi Sándor Művelődési Központ kamaraterme /Nagykanizsa, Széchenyi tér 5*/ Itapirendi javaállati l«/ Ügyrendi és Igazgatási Bizottság választása 2»/ Alpolgármester munkabérének megállapítása.* 3./ Alpolgármester választása, ¿4»/ Tájékoztató az I99O, évi költségvetés alakulásáról /Írásban/ 5,/ Táj ékoztató a város munkaerőhelyzetéről, 6./ Egyebek Az ülésre tisztelettel meghívom» Nagykanizsa, I99O, november 6, t / CP #§l#fc, Dr, Kereskai István 4 (9 CrRSl **>n %. y TÁJÉKOZTATÓ az 1990. évi költségvetés alakulásáról Tisztelt Képviselőtestület! Nagykanizsa város 1990. évi gazdálkodása a tervben megfogalmazott követelményekhez igazodott: kiemelt figyelmet kapott az intézményüzemeltetés, a városrendezés, valamint a beruházások tervszerűsége. A finanszírozáshoz szükséges pénzalapok folyamatosan rendelkezésre állnak, az intézményi gazdálkodásban fennakadás nem lesz, a beruházási számlákat ki tudjuk egyenlíteni, fizetőképességünk az év végéig megőrizhető, Bevételek alakulása: A háromnegyed éves időszak bevételei 1,4 millió Ft-ra teljesültek - 7,5 %-kal haladják meg az időarányost így a feladatok teljesíthetők . Bevételi kiesés várható az intézményi működési bevételeknél, valamint a községek hozzájárulásánál. A működési bevétel alulteljesítésének oka egyrészt a csökkenő óvodai és általános iskolai gyermeklétszám, másrészt pedig az, hogy a drága napközis ellátás helyett a szülők csak a menzát tudják megfizetni. A községi hozzájárulás az alsófokú oktatáshoz várhatóan csak mintegy 1/3-ára teljesül, mivel a környező településekről bejáró tanulók után a községek a tényleges bekerülési költséget nem tudják vállalni. A bevételi kiesések az állami támogatással, az ár-és díjbevételi többlet-teljesítéssel, valamint az intézmények kiadási megtakarításaival ellensúlyozhatok. Egyes érdekeltségi bevételeknél további forrás szűküléssel számolhatunk : - a privatizáció hatásaként 6 millió Ft körüli összeggel a telekhasználati díjnál, - az időközben leállított ingatlanforgalmazás miatt 4,2 millió Ft-tal. Az említett hiányok egy intenzívebb telekgazdálkodással megszüntethetek, amennyiben a piaci telekértékesítés élénkül. Kiadások alakulása: Az egységes pénzalap kiadásai szeptember hónap végén 75 % körül alakultak, és év végéig nem holadják meg a 100 %-ot. 2 Az intézmények üzemeltetéséhez, a szeptemberben belépő tanulócsoport fejlesztésekhez a pénzeszközök biztosítottak. Az állami támogatás, a társadalombiztosítási finanszírozás, a személyi jövedelemadó és a saját bevételek utolsó negyedévi várható összege meghaladja a 300 millió Ft-ot. Amennyiben az év végéig "drasztikusabb" áremelkedésekre nem kerül sor, úgy az intézményi előirányzatok az alapvető feladatok ellátására elegendőek, módosításuk nem indokolt, A vállalati kiadások között az állami bérlakások támogatása, valamint a fedett uszoda és fürdő támogatása jelentkezik* A lakóházjavítási dotáció forrása teljes mértékben állami támogatás |